srijeda, 29. lipnja 2011.

Pogača s rupom



Na pitanje koji mi je najdraži post na Mirjaninom blogu, bez imalo razmišljanja bih odgovorila pogače. Stoga koristim priliku da u ovom krugu igre FBI rukavice napravim barem jednu slasnu pogaču. Kada je došlo vrijeme odluke odabira pogače, osjećala sam se kao malo dijete u dućanu sa igračkama. Sve bih, a ne znam što ću najprije. Na kraju sam se ipak odlučila za pogaču koja ima rupu u sredine, jer se peče u kalupu za kuglof.



Potrebni sastojci su
  • 500 g brašna za dizana tijesta
  • 100 ml ulja
  • 250 ml mlijeka
  • 1 jaje
  • 1,5 žličica soli
  • 1 žličica šećera
  • 1 žličica praška za pecivo 
  • 1 paketić suhog kvasca



U zdjelu stavite prosijano brašno s praškom za pecivo, kvasac, šećer i sol. U sredini brašna napravite udubinu u koju stavite jaje, ulje i toplo mlijeko. Umijesite tijesto i ostaviti da se diže 20 - 30 minuta. Tijesto istresite na pobrašnjenu površinu i podijelite na tri dijela. Svaki dio tanko razvaljati u pravokutnik. 

  • 100 g naribanog hladnog maslaca
  • 100 g naribanog sira gauda
  • 100 g sitno sjeckane šunke
  • 1 jaje



Na svaki od tri razvaljana pravokutnika tijesta rasporedite maslac, sir i šunku. Pravokutnike zarolajte u rolade i sve tri upletite u pletenicu. Kalup za kuglof namastite maslacem, pobrašnite i stavite pletenicu u njega. Pokrijte krpom i pustite da se diže 45 minuta. Razmutite jaje i premažite dignuto tijesto. Pogaču pecite 45 minuta u pećnici zagrijanoj na 200°C.

Kako je kuhinja prekrasno mirisala dok se pogača pekla. Jedva sam dočekala da se malo prohladi! Sjeli smo vani za stol i guštali. Jedino sam žalosna što mi je premalo šunke u presjeku. Sljedeći put neću sjeckati šunku i ribati sir, nego ću po tijestu poslagati cijele fetine.

Znala sam da je recept objavljen na Mirjaninom blogu garancija za dobar okus, ali topla pogača je premašila moja očekivanja. Sutra je zadnji dan igrice, ali to ne znači da ću prestati istraživati Mirjanin blog. Uz ostale pogače koje namjeravam isprobati, još je puno dobrih recepata.



Broj komentara: 15:

  1. ajme ovo stvarno zamamno izgleda :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Stvarno se čovjek izgubi ne zna šta bi prije. Ne zna se koja je pogača bolja!

    OdgovoriIzbriši
  3. Jao i mene njene pogace odusevljavaju.Mislim da ce proci jos koja godinica dok uspem da napravim da izgledaju makar slicno:).Vidim tebi je odlicno uspela;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Hvala!

    Nisam napisala u postu, ali sad ću. Nestala je u rekordnom roku, što dovoljno govori o tome koliko je bila ukusna.

    OdgovoriIzbriši
  5. pogača je predivna, u kombinaciji sa sirom i šunkom je bez greške! Jako fino!

    OdgovoriIzbriši
  6. I meni je Mirjanin post sa pogačama odličan i zbilja je teško izabrati koju prvu isprobati. Ti si pogaču super napravila, baš lijepo izgleda i vjerujem da ste u njoj guštali !

    OdgovoriIzbriši
  7. Da guštali, bio je to pravi praznik za nepce. Jedva čekam da isprobam sljedeću.

    OdgovoriIzbriši
  8. Sljedeći put ću posjetiti ovaj blog nakon ručka, onako punog stomaka... Ma ogladnila sam od ovih delicija, moram obavezno ovo probati!

    OdgovoriIzbriši
  9. To i mene ponekad muči kad gledam tuđe blogove dok kuham ručak. Na kolače sam u tom trenutku imuna, ali kad vidim nešto konkretno, odmah sam gladna.

    OdgovoriIzbriši
  10. Divna i u tvojoj izvedbi a u okus i ne sumnjam

    OdgovoriIzbriši
  11. Ah, pa tu ima i sunkice i sira unutra!!! Mljac!

    OdgovoriIzbriši