petak, 17. veljače 2012.

New York cheesecake i blogerske nagrade


Da bih dobila inspiraciju za uvodni dio posta, proguglala sam cheesecake i naučila nešto novo. Cheesecake je bio popularan još u staroj Grčkoj. U Americi se za izradu ovog kolača koristi krem sir, u Italiji ricotta, a u Njemačkoj i Nizozemskoj quark. U Americi postoji nekoliko različitih verzija: New York, Pennsylvania Dutch, Philadelphia, itd.



Svaki put kad listam kuharicu iz edicije Love food zastanem na stranici na kojoj je recept za New York cheesecake. Ne toliko zbog sira, koliko zbog preljeva od borovnica. Njima ne mogu odoljeti. Trenutno sam prehlađena i nisam raspoložena za komplicirane slastičarske zahvate, stoga je pao izbor na cheesecake - ukusan i nezahtjevan desert.

  • 90 g maslaca
  • 200 g digestive keksa (za glutensku verziju: McVitie's, za bezglutensku verziju: Schar)
  • 400 g krem sira
  • 2 jaja
  • 140 g šećera
  • 1  1/2  žličica ekstrakta vanilije
  • 400 g kiselog vrhnja
  • 200 g borovnica
  • 2 žlice šećera



    Razlomite kekse na manje komade, stavite ih u plastičnu vrećicu i pređite preko njih nekoliko puta valjkom  za tijesto, dok se u potpunosti ne smrve. Maslac otopite na laganoj vatri pa umiješajte smrvljene kekse. Obložite papirom za pečenje dno kalupa za tortu promjera 20 cm. Mješavinu keksa i maslaca rasporedite po dnu kalupa i malo utisnite. U multipraktiku pomiješajte jaja, krem sir, 100 g šećera i 1/2 žličice ekstrakta vanilije. Smjesu izlijte na bazu od keksa i pecite 20 minuta u pećnici zagrijanoj na 190°C. Izvadite iz pećnice i pustite da odstoji 20 minuta (za to vrijeme ne gasite pećnicu). Pomiješajte kiselo vrhnje s 40 g šećera i 1 žličicom ekstrakta vanilije. Izlijte u kalup i ravnomjerno rasporedite. Vratite kolač u pećnicu na 10 minuta na istu temperaturu (190°C). Kolač ohladite na rešetki pa stavite u frižider preko noći. Za preljev borovnice kratko prokuhajte sa šećerom na laganoj vatri pa propasirajte kroz gusto sito. Cheesecake izvadite iz kalupa jedan sat prije posluživanja i poslužite uz preljev.



    Nedavno sam dobila dvije blogerske nagrade, koje ovom prilikom prosljeđujem dalje. Neću poimenice navoditi nikoga, smatrajte da su dodijeljene svima koji ih žele preuzeti.





    Prvu nagradu mi je dodijelila Nely s bloga Nely's blog. Jako me je razveselilo što Nely iz Rumunjske prati moj blog. U prijevodu pravila s rumunjskog pomogao mi je google prevoditelj. Pravila ove nagrade nalažu da se:
    • spomene osoba koja je dodijelila nagradu
    • odgovori na pitanja navedena u nastavku
    • napiše nešto o sebi što do sada nije spomenuto na blogu
    • nagrada proslijedi drugim blogerima
    • obavijesti blogere o dodijeljenoj nagradi

    Pitanja su sljedeća
    •  Najdraži make up proizvod? Maskara
    • Omiljeni trend iz 2011. godine? Ljetne haljine
    • Najdraži desert? Ferrero torta
    • Omiljena boja? Tirkizno plava
    • Tvoje ime? Tamara
    • Posljednja pjesma koju si slušala? Tony Cetinski - Kad žena zavoli
    • Mačke ili psi? Mačke

    Informacija o meni koju do sada nisam spomenula na blogu - ne farbam kosu, jer mi je priroda podarila plave pramenove.




    Drugu nagradu sam dobila od Boysmame s bloga Slatka zavrzlama. S obzirom na istu pozadinu bloga, vjerojatno će se ustanoviti kako u još nekim stvarima imamo sličan ukus. Ovo je njezina prva blogerska nagrada i sjećam se svog uzbuđenja kad sam dobila prvu nagradu. Prilikom preuzimanja nagrade treba:
    • objaviti post sa slikom nagrade i pravilima preuzimanja nagrade
    • napisati 7 stvari o sebi
    • nagradu prosijediti na barem 15 blogova
    • obavijestiti blogere od dodijeljenoj nagradi

    Uz već ranije otkrivenu "tajnu" o meni, evo još sedam sitnica:
    • obožavam šumsko cvijeće
    • volim pjevati
    • u posljednje vrijeme me privlače slani recepti i dizano tijesto
    • fasciniraju me zaleđeni oblici koje je stvorila priroda
    • nedavno sam završila tečaj za knjigovođu
    • htjela bih naučiti šivati
    • tvrdoglava sam

    Još jednom hvala Nely i Boysmami na nagradama!

    Broj komentara: 30:

    1. Yo hice una cheese cake new york tambien

      i make a cheese cake too.

      OdgovoriIzbriši
    2. U koja lijepa torta, može meni komad? :)

      OdgovoriIzbriši
    3. Baš zgodne informacije o cheesecakeu. Obožavam ih sve, ovaj fenomenalno izgleda!

      OdgovoriIzbriši
    4. s cheesecakeom nema greške ;) jednostavno i vrhunski

      OdgovoriIzbriši
    5. Joj koja divota ovaj cheesić,ovaj preljev od borovnica je točka na i..savršeno!

      OdgovoriIzbriši
    6. Čestitam na nagradama :) Obožavam torte sa sirom, a još taj preljev od borovnica mmmm Imam ricotu doma kojoj za desetak dana istječe rok pa bi mogla ovako nešto napraviti :) Btw danas punim muffine s tvojom ledenom kremom, slično kao što si ti :)

      OdgovoriIzbriši
    7. kakav divan cheese cake, jako kremasto izgleda.ja nisam neki ljubitelj ovog kolača, možda još nisam našla pravi recept!preljev od borovnica je tako gust i taman, mislila sam da je čokolada!

      OdgovoriIzbriši
    8. Obožavam ga, odlično ti je ispao

      OdgovoriIzbriši
    9. Vidim da si vec dobila nagrade ali nece biti visak jos 2.Svrati do mog bloga. Pozdrav

      OdgovoriIzbriši
    10. Tamara, čestitam na nagradama!
      Torta je prava bomba, a i ja sam slaba na ovakvim preljevima! Nadam se da ćeš brzo ozdravit :)

      OdgovoriIzbriši
    11. Predivan ti je cheese cake, a tek preliv od borovnice...

      OdgovoriIzbriši
    12. savršeno izgleda!
      jako volim tu tortu a već je dugo nisam pravila. s borovnicom nisam mislim nikada, baš me mami.

      OdgovoriIzbriši
    13. obožavam ovu tortu! divno izgleda! i ja sam baš bila u raspoloženju za cheesecake, ali u malo drugačijoj varijanti... :)
      Stela

      OdgovoriIzbriši
    14. Odlicno izgleda...Ja imam recept(od Marthe Stewart), po kojemu ide 7 pakovanja krem sira (?) pa ga rijetko radim...

      OdgovoriIzbriši
    15. Maria Jesus, thank you

      Marina, hvala

      Κάθαρσις, hvala

      Tamara, slažem se

      Nely, hvala

      Amaterka, nadam se da vam se svidjelo

      Tamara, možda je stvar u receptima koje si isprobala, nama je ovaj genijalan

      Marija, hvala

      Maki, hvala

      Maja, danas je bio najgori dan, nadam se poboljšanju od sutra

      Zora, hvala

      Tanja, meni su borovnice primamljive u svakoj kombinaciji

      Cinnamon and White Chocolate, hvala

      Snježa, hvala

      Jasna's kitchen creations, to je stvarno puno sira, sigurno su slojevi jako veliki

      OdgovoriIzbriši
    16. pogodila si da imamo isti ukus, kako u izgledu bloga, tako i u desertima... ja jednostavno obožavam cheesecake, u svim varijantama i sa bilo kojim šumskim voćem, mljac... nisam dosad radila sa borovnicama, a moji ukućani ne vole kekse u podlozi pa ja samo napravim tanki biskvit, a nekad i nadodam sloj čokoladnog moussa ispod sira... jednostavno neodoljivo!

      OdgovoriIzbriši
    17. Cheese mi je jedano od najomiljenijih deserta i rao viđen gost na mom stolu.

      OdgovoriIzbriši
    18. Volim cheesecake u svim oblicima! Nazalost, jos nikada ga nisma probala sa borovnicama, ali i sa visnjama je odlican! :)

      OdgovoriIzbriši
    19. Ajoj, osećam se kao ono kučence u Pavlovljevom eksperimentu, gledam ovaj preliv, a voda mi na usta ide. Predivno!

      OdgovoriIzbriši
    20. Un agradable pastel de queso luce fantástico,bellas imágenes,abrazos y abrazos.

      OdgovoriIzbriši
    21. Gloria, thank you

      Boysmama, nama se McVitie's keksi odlično uklapaju u cijelu priču

      Dilajla, super je što drugačiji preljev daje novi okus kolaču pa se može često raditi

      Miki, višnje ne volim

      Opasna, hvala

      Gordana, hvala

      Rosita Vargas, thank you

      OdgovoriIzbriši
    22. Čestitam ti na blog-nagradama, jako lijepo !
      A cheesecake, jako ga volim i svaki novi recept mi je i više nego dobro došao. Odlično si ga napravila, predobro izgleda !

      OdgovoriIzbriši
    23. Ja sve čekam kad će moja draga čakavka opet ispeći nekaj za maškare, a kad ono cheescake :)
      Obozavam čizeve. Super ti je ovaj s preljevom.
      (cookandplay)

      OdgovoriIzbriši
    24. ne volim kolače sa sirom, ali ovaj preljev bi me mogao privući da isprobam nešto slično

      OdgovoriIzbriši
    25. Branka - byB, hvala

      LaraBeTheOne, baš si me nasmijala

      Cookandplay, maškaranih deserata nema iz dva razloga - bolesna sam, a i moram pustiti nešto i za sljedeću godinu

      Ninakuhinja, meni se ovaj kolač sviđa jer svi slojevi zajedno daju odličan okus, nije čak ni toliko sirast, jer ga pokrije dio s kiselim vrhnjem

      OdgovoriIzbriši
    26. jako volim cheescake! usavršila sam pravljenje istog no ovo sa borovnicama mi je novost..isprobat ću čim čim prije...tek danas sam otkrila blog i sviđa mi se pa zato komentiram ovaj malo stariji blog...ko' baba iz bolesti! :)

      OdgovoriIzbriši