petak, 15. studenoga 2013.

Kruh s krompirom + Tribute to Lis, The Queen of All Daring Bakers


Već me duže vrijeme privlači recept za kruh s krompirom i konačno je došlo vrijeme da ga isprobam. Odlučila sam se pojednostavniti "nadjev" i staviti samo crne masline. Ono što mi se posebno sviđa kod ovog kruha je kombinacija božanstveno hrskave korice i mekane unutrašnjosti. Mrvicu me je zasmetala šupljikava unutrašnjost, koja je nastala zbog motanja kruha pa ću sljedeći put jednostavno kruh odmah zamijesiti s nadjevom.




  • 600 g krompira narezanog na četvrtine
  • 4 žličice soli
  • 100 ml mlake vode - od kuhanja krompira
  • 7 g suhog kvasca
  • 2 žlice maslinovog ulja
  • 570 g glatkog brašna
  • 50 g crnih maslina (češnjak i ružmarin/ribani sir i pršut, ...)
Skuhajte krompir  u vodi kojoj ste dodali 2 žličice soli. Sačuvajte 100 ml vode u kojoj se kuhao krompir, a krompir izvadite na rešetku i postite da se posuši pola sata. Suhi kvasac stavite u mlaku vodu od krompira, poklopite i pustite da se digne. U zdjeli samostojećeg miksera zdrobite krompir. Dodajte kvasac, maslinovo ulje, sol i brašno pa uz pomoć nastavka za izradu tijesta miksajte 2-3 minute na najmanjoj brzini. Zatim povećajte brzinu i miksajte do 5 minuta dok se ne formira glatko tijesto. Zdjelu pokrijte prijanjajućom folijom i pustite da se tijesto diže 30 minuta. Tijesto podijelite na dva dijela pa svaki razvaljajte i pospite nasjeckanim maslinama. Zamotajte tijesto kao roladu, prebacite na lim obložen papirom za pečenje, pokrijte kuhinjskom krpom i pustite da se diže 30 minuta. U pećnicu prije nego što se zagrije stavite posudicu s vodom.  Pecite otprilike 45 minuta u pećnici zagrijanoj na 190°C. Poslužite mlako.


Ukoliko redovito pratite moj blog, znate da sam se u srpnju prošle godine priključila Daring Bakers izazovima. Sudjelovanjem u mjesečnim izazovima sam imala priliku uhvatiti se u koštac s nekim kompliciranim zadacima i isprobati neke recepte koje vjerojatno ne bih nikad napravila.. Svega toga ne bi bilo da nije bilo Lis, jedne od osnivačica Daring Bakers. Lis je ovog tjedna preminula ... Mada ju nisam imala priliku upoznati uživo, upoznala sam ju kroz njezine postove i komentare. Ono što će mi svakako ostati u sjećanju su njezine uvodne riječi prije svakog novog zadatka i entuzijazam koji je uložila u cjelokupni projekt. Cure koje su ju poznavale duže vrijeme, predložile su da joj na svojim blogovima odamo počast. R.I.P. Lis


Broj komentara: 35:

  1. ovo stvarno super izgleda, pokušati ću pripremiti...i poštovanje toj ženi koja je to pokrenula te izazove.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Super je što svaki kruh može imati drugačiji okus/nadjev, a sigurno bi bilo fino i bez ičega

      Izbriši
  2. baš je krasan kruh!
    i lijepa gesta!

    OdgovoriIzbriši
  3. Lamento a perda mesmo quando se conhece pessoalmente custa sempre.
    Adoro pão com batata fica muito macio.
    Esse ficou uma maravilha.
    Bom fim de semana
    bj

    OdgovoriIzbriši
  4. Kruh me uvijek privuce; I ja vec dugo zelim probati kruh s krompirom - nikako da dodje na red!

    Pocivaj u miru Lis.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je isto dugo trebalo da ga isprobam, a zapravo je vrlo jednostavno

      Izbriši
  5. Lijepa počast preminuloj Lis,a kruh vjerujem da je savršen!

    OdgovoriIzbriši
  6. Look delicious, Im sorry about Lis dear is really sad!!

    OdgovoriIzbriši
  7. G'day! Your recipe and photo look wonderful, true!
    I really enjoyed your tribute to Lis also as a Daring Kitchen Cooks and Bakers Challenge participant too!
    Cheers! Joanne
    http://www.whatsonthelist.net

    OdgovoriIzbriši
  8. looks very delicious, nice idea for a picnic:)

    OdgovoriIzbriši
  9. Na fotkama se vidi koliko je hlepcic divno mekan, uopste ne smetaju supljine i jako mi se svidja nadev. p.s. divan nacin da odate priznanje zeni koja je sve pokrenula, sigurno cete je upamtiti po sjajnim receptima.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš je mekan i ima odličnu hrskavu koricu, pogotovo na ovim raspuknutim dijelovima

      Izbriši
  10. Žao mi je za Lis, R.I.P.
    A kruh je fenomenalan, i meni je krumpirovo tijesto izazov koji me tek čeka, do sada sam imala pokušaj sa pecivima, ali želim napraviti i pravi kruh kao što je ovaj tvoj.

    OdgovoriIzbriši
  11. Odlicno izgleda. Pravila sam s krompirom, ali ovaj mi se cini bas privlacan. Isprobacu :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znam za taj tvoj recept, samo ni on nikako da dođe na red

      Izbriši
  12. i ja nikako da isprobam ovakav kruh. divan je

    OdgovoriIzbriši
  13. Sigurno će ti se, kao i meni, svidjeti kad ga napokon napraviš

    OdgovoriIzbriši
  14. Nisam još radila s krumpirom, stalno me djeca nagovaraju...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja obožavam krompirov kruh i u onim rijetkim trenucima kad kupujem kruh, biram upravo takav kruh

      Izbriši
  15. Tamara, I am so sorry for Lis. :(
    Anyway, this is a beautiful tribute and Lis, whereveer she is, she will appreciate it a lot, I am sure.

    I loved this bread with potatoes, it's beautiful and certainly delicious !

    Cheers

    OdgovoriIzbriši
  16. Obožavam ga, iako iskreno jednom prilikom sam ga i pekla ali mi nije bio dobar i baš sam bila razočarana ali ovajt tvoj izgleda odlično i to pogotovo ovako ušuškan. Mami na probu.

    OdgovoriIzbriši
  17. Un pan excelente, muy rico y bonito.
    Besos.

    OdgovoriIzbriši
  18. Nisam probala kruh s krumpirom, ali jesam kolače.

    Uvijek je teško čuti ovakve crne vijesti. Poštovanje za Lis.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja se mogu pohvaliti da sam probala/napravila kolač s krompirom, a nitko nije pogodio da je glavna namirnica krompir

      Izbriši
  19. Jako zanimljivo recept, i lijep pozdrav Lis! :)

    OdgovoriIzbriši