ponedjeljak, 13. listopada 2014.

Tiramisu


Na blogu se već sakupio popriličan broj recepata za (ne)tiramisu pa je konačno došao red na to da objavim i recept za pravi tiramisu. Premišljala sam se, zapravo, hoću li objaviti recept za nešto što nisam probala. Ne volim kavu pa zbog toga niti ne jedem klasični tiramisu. Ukoliko kao i ja ne volite kavu, svakako pogledajte recepte za tiramisu s ananasomčokoladni tiramisu kolač i tiramisu šarlotu. Za sve one koji žele saznati kako se radi pravi talijanski tiramisu, donosim recept iz vesele talijanske kuharice (kuharica ima 300ak stranica, a posebna je po tome što ne sadrži fotografije pripremljenih recepata). 


  • 8 šalica kave (skuhana u moki, vjerojatno inače ne bih uspjela skuhati dobru kavu)
  • 1   1/2 + 6 žlica šećera
  • 4 jaja
  • 500 g mascarponea
  • 300 g piškota
  • kakao za posipanje 
Svježe skuhanu kavu pomiješate sa 1  1/2 žlicom šećera i pustite da se ohladi. Žumanjke izmiksajte sa šećerom. Dodajte mascarpone i miksajte dok se sastojci ne povežu. Bjelanjke izmiksajte u snijeg i lagano umiješajte vilicom u smjesu s mascarponeom. Krema je dovoljno čvrsta pa se piškote mogu slagati direktno na pladanj za posluživanje, mada se može i klasično složiti u četvrtasti kalup. Piškote kratko umočite u kavu i složite jednu do druge na dno pladnja/kalupa. Na piškote rasporedite polovicu kreme. Zatim slijedi red piškota umočenih u kavu pa ostatak kreme. Tiramisu stavite u frižider na minimalno 3 sata, a ukusniji je što duže stoji u frižideru (barem pet sati). Prije posluživanja pospite kakaom.


Napomena: Ukoliko niste sigurni u svježinu jaja koja koristite ili vam nisu dostupna domaća jaja, možete ih i termički obraditi. Žumanjke izmiksajte sa šećerom pa kuhajte na pari uz neprestano miješanje dok se ne zgusnu i posvijetle, otprilike 5 - 10 minuta (pazite da posuda u kojoj se nalaze žumanjci ne dodiruje vodu). Kad su žumanjci kuhani, maknite zdjelu s pare i pustite da se ohlade pa dodajte mascarpone i nastavite daljnju pripremu po receptu. Snijeg  od bjelanjaka možete zamijeniti tučenim slatkim vrhnjem (400 - 500 ml slatkog vrhnja). 

Broj komentara: 48:

  1. ja obožavam tiramisu, i to baš ovakav, pravi...
    ponekad kremu razmekšam slatkim vrhnjem

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U svoj tiramisu više volim staviti tučeno slatko vrhnje, a ovaj recept ne smijem mijenjati, jer je, navodno (kažem navodno jer ga nisam probala pa ne mogu tvrditi), savršen upravo ovakav

      Izbriši
  2. Fiz este fim de semana para sobremesa.
    O teu ficou lindo...lindo
    Boa semana
    bjs

    OdgovoriIzbriši
  3. ne mogu si zamisliti da ja napravim kolač kojeg uopće ne probam (makar barem komadić) :D u svakom slučaju, jako volim tiramisu i savršeno ti je ispao!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja si u ovom slučaju to itekako mogu zamisliti :D Ne sviđa mi se okus kave i zato nikad nisam ni probala pravi tiramisu

      Izbriši
    2. I ja isto tako ne volim kavu.

      Izbriši
    3. Zato na blogu imam nekoliko recepata za tiramisu bez kave

      Izbriši
  4. Odlično izgleda, obožavam tiramisu! Jesi li ikada prije probala tiramisu i kako ti se činio?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nikad nisam probala pravi tiramisu, pa čak ni sada kad sam ga radila :D

      Izbriši
  5. Such a beautiful dessert. ~ Catherine

    OdgovoriIzbriši
  6. fantazija ti je ispao! bas onaj pravi domaci =))

    OdgovoriIzbriši
  7. Izgleda prefino, jako volim ukus kafe u kolacima, tako da molim odmah jednu sniticu za probu.:))

    OdgovoriIzbriši
  8. Jedan od najdrazih deserta; cak su ga moji decki sami pravili.
    Moram spomenuti fobiju sa jajima...U mojih 4 desetljeca, cesto sam pravila kolace (i ostalo) sa termicki neobradjenim jajima; nikada nisam imala nikakvih problema, niti ja niti oni koji su degustirali moju hranu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mi doma držimo kokoške tako da o kvaliteti i svježini jaja niti ne razmišljam

      Izbriši
  9. Super izgleda. Takav otvoreni tip tiramisuja (da nije u kutiji) je zaista odličan.

    OdgovoriIzbriši
  10. toliko ne voliš kavu!?
    razumijem da ne probaš kolač koji napraviš...i sama sam takva...sada...prije nisam bila :)
    uh, s kakvim bih ga ja zadovoljstvom smazala da smijem..i moji dečki ga vole iako jedan od njih isto tako nije lud za okusom kave u kolačima :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma ne volim kavu uopće, probala jednom i nikad više. Ali eto, nije mi problem napraviti kolač s kavom :)

      Izbriši
  11. odlično izgleda! Obožavam i tiramisu i kavu :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Uvijek se bojim tih jaja zbog djece pa izbjegavam svježa

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zato sam i stavila napomenu na kraju za one koji ne žele koristiti termički neobrađena jaja

      Izbriši
  13. Odgovori
    1. Vjerojatno bi tiramisu bio nešto niži da sam ga slagala u kalup

      Izbriši
  14. Tiramisu si fenomenalno napravila ! Imala sam i ja nekih pokušaja, ali obično piškote previše namočim pa to više i nije tiramisu za poslužiti. Ali, volim ga i ne bih ostala ravnodušna pored ovog koji si stavila pred nas :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Treba biti umjeren s namakanjem piškota jer dodatno omekšaju zbog kreme. Ja ih stvarno kratko namočim

      Izbriši
  15. Ja volim tiramisu kolač / tortu, ali se ne bih usudila da je napravim sa svežim, ne prerađenim jajima. Tvoja izgleda jako lepo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod nas se i inače jedu svježa jaja u šatou, a koristim najsvježija

      Izbriši
  16. This looks delicious, I just came from YBR at Spicie Foodie. Tiramisu is one of my favorite desserts.

    OdgovoriIzbriši
  17. Pijem kavu i umjesto da jedem kolac, gledam tvoj :) Izgleda odlicno!!!
    Upravo sam prosla rezultate Ajme koliko nas je igre ( tema keks). Odlicne ulaznice!

    OdgovoriIzbriši
  18. Odličan recept, odličan. Tiramisu nestao u sekundi!Kremu sam radila na pari.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kad desert nestane u trenu, znači da se svima jako svidio. Hvala na isprobavanju, nadam se da će vam se svidjeti i ostalo što budete isprobali

      Izbriši
  19. Tiramisu radim točno po ovom receptu i uvijek ispadne odličan! Obavezno koristim samo svježa domaća jaja bez kuhanja na pari. Zašto mijenjati nešto što je savršeno? Hvala na receptu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala na divnom komentaru, drago mi je da Vam se sviđa recept. Baš sam nedavno radila tiramisu i svi su bili oduševljeni.

      Izbriši
  20. Recept je odličan, a posebno mi se sviđa što se jaja mogu termički obraditi. Hvala na ponuđenim uputama.
    S poštovanjem
    Milka Snjegović

    OdgovoriIzbriši
  21. Recept mi se svida ali vas molim recite mi ako dodam slatko vrhnje hoću li izbaciti bjelanjke ili dio njih?

    OdgovoriIzbriši
  22. Mnogo puta sam pravila tiramisu,ali nikad mi krema nije dovoljno gusta da ga slazem na pladanj. Uvijek u kalup.
    Neznam u cemu grijesim.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako radite po ovom receptu, ne bi trebalo biti problema s gustoćom kreme.

      Izbriši
  23. radila po ovom Vašem rpt 5x no ne znam u čemu griješim... fil ispadne dobro ali nikako toliko gust da ga mogu slagati na pladanj... samo u kalup,... mojoj kćeri uvijek ispadne gušći, pitala sam ju kako ona radi, sve isto i ja radim i nikako ne mogu dokučiti što se dogodi u procesu... ali ohlađen se stisne i preukusan bude... hvala za rpt.. 👏

    OdgovoriIzbriši